sâmbătă, 25 octombrie 2014

toamna-iarna

Deci esti tu care ai niste numere in fata. Tu observator. 4:2 . simplu, doi. 1:2 : simplu, 0,5. 1:3. adica 0,33333333(la nesfarsit 3) uri.
Da ia fii atent ce ti se intampla dupa.
Radical din 2. si dai si te apuci sa faci calcule. Si iti dai seama in sfarsit ca nu are nicio noima.
Poti sa mergi la infinit si tot nu ii vei ajunge la capat. Ai ajuns la sfarsitul corzii tale. Modul tau de a vedea lumea nu este filozofia buna,daca nu reusesti sa rezolvi un simplu radical din 2. deci sa-ti explic
Tu stai si faci din numere si patternuri filosofia de viata. Pt ca matematica nu-i nimic altceva decat un mod de a-ti explica lumea. Si acela este cel al patternului. Ca exista o stransa relatie intre puncte. Si voi va luati angajarea de a o explica prin numere si matematica. Bun. Primele incercari sunt grandioase, intr-adevar.dar dai de numerele irationale. De ce pula mea se numesc irationale? Simplu, pt ca nu urmesc patternul ratiunii. Pe ele le aproximezi la a doua cifra dar niciodata nu-i vei vedea sfarsitul. E ca un futut de sarpe care arata a infinit. A un nenoricit pe care nu putem sa-l cuprindem. Horror vacui, in pula mea. E acolo departe si nu poti sa-i vezi sfarsitul.
mi-am adus brusc aminte de o zi de toamna. Era o zi de octombrie tarzie. Era frig. Era frig de octombrie. Bantul batea un pic iar frunzele deja erau maronii, cele putine care mai ramasesera. Cred ca o zi mai frumoasa ca aceea nu a existat niciodata. Bucurestiul este atat de frumos toamna. Friguros si umed, cat sa te tina in priza sa faci multe lucruri si sa-ti puna un zambet pe buze in acelasi timp. Nu, ziua aceea chiar a fost cea mai tare din viata mea. Iar Ea era atat de frumoasa. Nu ma intreba particularele. O divinizam in momentul ala. Putea sa fie si in zdrente ca tot mi s-ar fi parut o zeita. Dar nu, chiar era superba. Forma un tablou perfect. Cel putin in capul meu. Ne-am asezat pe un ponton in herastrau si am rulat un cui. Am vorbit despre nimicuri, cu voci nesigure si tremurande. Parca eram amandoi la prima intalnire. Cu cel mai bun prieten. Ala sau aia caruia ii stiai toate calitatile si toate defectele. Toate frustrarile si secretele cele mai ascunse dar si sinceritatea pusa in orice face cu placere. Ti-ai petrecut atat de mult cu acea persoana incat, cel putin aparent, nu mai sunt secrete intre voi. Bullshit, mai sunt, o sa vi le descoperiti cu timpu. Oricum da, eram la prima intalnire. A fost fabulos. Nu ma mai simtisem asa din clasa a 9. exact, din clasa a 9a. Am fumat cuiul si am dat o tura herastraului vreo 4-5 ore. Habar n-am cum a trecut timpu. Parca o vedeam pentru prima oara si nu mi-as mai fi dezlipit privirea de pe zambetul ei proaspat redescoperit. Imi fusese probabil foarte dor de ea. In ciuda faptului ca imi jurasem ca nu o voi mai revedea. Dar ura si furia trec repede....cel putin pe planeta mea. Simteam ca si ei ii fusese. Era ud peste tot. Nu puteam sa ne asezam nici jos sa ne odihnim. Asa ca am mers. Si am mers. Biciclisti treceau pe langa noi, in rest eram aproape singuri. Nu-mi mai aduc aminte daca am sarutat-o. Probabil nu. Acum, privind din afara, imi spun ca am fost prost ca nu am sarutat-o. era decorul perfect. Lasa, o sa-ti versi frustrarea facand filme.  Mananc cacat. A fost perfect. Totul. A fost un desen de Degas, prieteni. O capodopera a existentei mele. Caruia nu i se vad detaliile de aproape. In schimb care daca faci un pas in spate, vei vedea spectacolul creatiei umane desvelindu-se in fata ta.
            - ma bucur sa te vad, sa stii.
            Ii zambesc aproape resemnat: si eu ma bucur.
Incearca un zambet foarte nesigur. Are ticul de a se uita in jos pt o secunda si de a zice mult mmmmm, precum un copil prins asupra faptei, atunci cand nu e sigura de ce zice sau face. Ma priveste timp de cateva secunde fara sa scoata nicio vorba. “jeeez, e razvan. Calmeaza-te, nu fii dobitoaca” cu  curajul si naturaletea redobandita ma imbratiseaza. Tot timpul m-au speriat dar in acelasi timp mi-au placut aceste izbucniri de afectiune ale ei. Era foarte calda la atingere. Isi lipeste capul de pieptul meu si inchide ochii, ca si cand ar fi cautat un pic de protectie. De ce-mi dau cu parerea? Si atunci ma intrebam asta. Poate pentru ca asa am simtit. Stiu, tind sa dau intr-o foarte mare schizofrenie. Dar incerc sa ma controlez. Am facut asta pt ca am simtit. Nu mi-am dat cu parerea ci am spus ce am simtit.
            Cred ca mi-a fost dor de tine, ii spun.
            Si mie, si imi pune acelasi zambet care l-am vazut in prima zi cand am cunoscut-o.
De aici mi s-a taiat filmu.
Doua zile mai tarziu ne-am vazut si am facut dragoste ca atunci cand eram tineri. Trei zile mai tarziu ne-am futut animalic. Patru zile mai tarziu a plecat. Nu am mai sunat-o si nici ea. Ajunsesem deja sa ne iritam si sa ne aducem aminte cacaturi frustrante. A plecat si nu mi-a parut rau. Nu ne-am mai vazut timp de vre-o luna. M-am indragostit intre timp. Ea a aflat si s-a enervat. Si asa a reinceput calvarul. O mare mizerie.
Dar daca ma intreb daca a meritat? Fuck it. Tot. Mai ales ziua aia. Face cat o viata intreaga fara. E ca sic and as fi eu fara tine. Sau tu fara mine. Te-ai putea imagina azi fara amprenta mea? Ca eu sigur nu m-as imagina fara a ta.

Asa ca da, adu-ti aminte de ea, muisto. Si zambeste, ca a fost chiar tare.

Un comentariu: