duminică, 9 iunie 2013

Ai un moment, Doamne?






Îți mulțumesc că m-ai primit. E frumos aici la tine. Cam prea cald pentru gusturile mele dar destul de plăcut. Nu ne-am mai văzut de mult, așa-i? Da, îmi imaginez că ai fost cam ocupat. E greu să fi, Dumnezeu. și Dracu ar mai fi Dumnezeu dacă ar fi fost ușor?...
Dar totuși. Am tot încercat să dau de tine dar nimic. Puteai măcar să lași și tu un robot. Măcar auzeai mesajele dupaia. și crede-mă, nu sunt singurul care se plânge.
Îi văd pe stradă cum se roagă toți la tine, mai ales în colțul ăsta al lumii... ți-au construit case...și case mari, nu așa, care să-ți semene, dacă nu la chip măcar la măreție. și se roagă la tine în genunchi zi și noapte, zi și noapte. Ar trebui să mai treci pe-acolo jos să vezi cum e.
Cum e? Păi cum să fie. E mizerie, e fericire, curățenie și sărăcie. Un pic ca-n raiul tău. Mai un plâns, mai o speranță. D-astea din care ne mai hrănim și noi. Cu mâncarea o ducem cam prost dar în rest burta e plină de speranță. Se putea și mai rău. Se putea să avem burta plină și să n-avem speranță. Mi se mai întâmplă și mie să am burta plină și să n-am speranță. Dar încerc să am din amândouă.
            Pot să fumez? Merci. Strașnic viciu.....nu, serios acum, ar trebui să mai treci pe-acolo cândva. De prea mult timp ți-ai întors fața de la noi. De-atâta timp încât mă întreb dacă te-ai uitat vreodată încoace. Dacă nu mă crezi ascultă-i pe ei. Nu-i auzi strigând din stradă? Uite-o pe mama aia din spitalul ăla cum se roagă la căpătâiul fiului ei bolnav de cancer. Parcă ar mai vrea și ei să îi mai alini puțin. Ascult-l și pe ăla ce vrea să câștige la loto și de-atâta timp se roagă la tine cu fervoarea unui monah.  Că ăia pe care i-ai lăsat emisari nu i-ai făcut după chipul și asemănarea ta ci după chipul și asemănarea celor 30 de arginți. și nu prea ți-au mai trimis ei mesajele noastre. A trebuit să urc io până aici să stau de vorbă cu tine. și crede-mă, n-a fost deloc un drum ușor. Și acum că am ajuns mă pui să merg mai departe, jmechere ce ești tu jmecher.
            Hai, vino pe la noi un pic. Poate să fie chiar plăcut. Poate de data asta nu te mai bate nimeni pe cruce. O să muncești în corporație. și nu-i chiar atât de rău. Vino să trăiești cu noi. știu eu niște locuri foarte interesante prin africa care ar avea nevoie de minunile tale.  Drace, (oh, scuze, nu vream să aduc vorba de fiul tău risipitor) și aici cred că ai reuși să faci ceva constructiv, chiar de nu știi programare.
            Chiar, dracu ce mai face? Tot are impresia că poate să facă mai bine ca tine treaba asta cu divinitatea? De ce nu-l lași și pe el să încerce? Din câte am văzut, e mai umanist decât tine. pune accent pe liber arbitru, d-alea, amoralitate, nebunii. Hai, așa, câteva sute de ani, vedem ce se întâmplă. Ah da, am uitat...tu ești în afara timpului....
            știi, chiar mă gândeam în timp ce urcam până aici că ne-ai făcut după chipul și asemănarea ta. Nicio creatură din universul ăsta nu e mai meschină și mai egocentrică decât omul și Dumnezeul său.

            Nu veni. Stai acolo. Rămâi în deșertul în care ți-ai dus singur numele. Ia-ți și fiul rătăcitor cu tine. oricât de simpatic ar fi el, deja avem prea mulți care vor să fie dumnezei pe-acolo pe jos, la noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu